Länkar på hemsidan

Info från Frazze om hans hemsida Karlsborgs Hamn
Användarvisningsbild
Frazze
Global moderator
Global moderator

Länkar på hemsidan

Inläggav Frazze » sön 29 jan 2012, 15:17

Jag har rensat bort en del gamla länkar från menyn i vänsterspalten på hemsidan och lagt upp en del nya.

- Trafiklistor
Jag har samlat ihop en del trafiklistor från hamnar där det ofta kommer in fartyg till Karlsborg. Hamnarna i Finland har generellt bättre trafiklistor än de svenska

- Webbkameror
Lagt upp ett par hamnar med webbkameror

Tipsa gärna om fler trafiklistor och webbkameror eller annat nyttigt som bör länkas till från första sidan

jox
Medlem
Medlem

Re: Länkar på hemsidan

Inläggav jox » sön 29 jan 2012, 19:23

Bra med länkarna! Men de till Luleå fungerar inte. Eller rättare sagt det du gjort fungerar, men det funkar inte när man klickar på inneliggande/väntande om man klickar på det som är i mitten på deras sida, och om man klickar på menyn till vänster så kommer man nånstans, men där står det bara "Text" :'(

Det ser ju lite lustigt ut att Karlsborg saknas bland trafiklistorna? Du kanske skulle länka till din egen lista på nästa flik?

Användarvisningsbild
Frazze
Global moderator
Global moderator

Inläggav Frazze » sön 29 jan 2012, 20:53

jox skrev:Bra med länkarna! Men de till Luleå fungerar inte. Eller rättare sagt det du gjort fungerar, men det funkar inte när man klickar på inneliggande/väntande om man klickar på det som är i mitten på deras sida, och om man klickar på menyn till vänster så kommer man nånstans, men där står det bara "Text" :'(

Det ser ju lite lustigt ut att Karlsborg saknas bland trafiklistorna? Du kanske skulle länka till din egen lista på nästa flik?

Jag såg att Luleå inte funkade men jag antar att det är något tillfälligt. Trafik i Karlsborg finns i menyn högst upp, jag tyckte det räcker med det. Hamnar som i huvudsak är industrihamnar saknar oftast trafikinformation t.ex Torneå. Kalixhamn.se har inte några heller planer på att lägga upp trafikinformation eftersom den mesta trafiken är på Billeruds massakaj.

Mikael Rönnbäck
Medlem
Medlem

Inläggav Mikael Rönnbäck » sön 29 jan 2012, 22:08

Den rätta adressen till fartygslistan för Luleå är
http://www.luleashipping.se/fartygslistan/

Användarvisningsbild
Frazze
Global moderator
Global moderator

Inläggav Frazze » sön 29 jan 2012, 22:17

Tackar, jag har ändrat i länken så nu går den till http://www.luleashipping.se/fartygslistan/

Återgå till "Karlsborgshamn.se"